BPMS فرم ساز و فرایند ساز

خلاصه ویژگی
با توجه به تغییر و تحولات در تکنولوژیها و تاثیر آنها در روند کار سازمانها ، حرکت بسوی حذف بروکراسیهای اداری ، یکی از الزامات سازمانهای دولتی و خصوصی شده است . لذا نیاز به سامانه های هوشمند جهت طراحی فرآیندها با توانایی بررسی و پاسخ دهی به ارباب رجوع احساس می گردد. بنابراین طراحی سامانه ای که درعین سادگی بیشترین و سریع ترین کارایی را داشته باشد موجب رقابت بین شرکتهای تولید نرم افزار خواهد بود. ارباب رجوع می بایست کمترین میزان مراجعه به سازمان حتی سامانه راداشته و با کمترین امکانات بتواند جوابیه درخواست خود را دریافت نماید و درصورت مراجعه به سازمان نیازی به مراجعه به واحدهای سازمان را نداشته و پاسخ درخواست خود را دریافت کند. شرکت راهبررایان ماد با مد نظر قرار دادن این موارد و استاندارد تنظیم شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ، همچنین با بهره گیری از تیم طراحی حرفه ای نرم افزار، اقدام به طراحی و تولید سامانه میز خدمت الکترونیکی نموده است. این سامانه یک BPMS تمام عیار میباشد. • سامانه شامل سه بخش در ارتباط با هم میباشد: o بخش مربوط به شهروندان o بخش مربوط به راهبر سیستم o بخش مربوط به پرسنل سازمان
تصاویر سامانه
کاتالوگ
امکانات
امکانات سامانه: • دسترسی به کلیه خدمات ارباب رجوع تنها از طریق یک سامانه • ثبت درخواست خدمت ارباب رجوع:  ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان و هزینه ی صدور پاسخ خدمت  ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست ارباب رجوع  امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار درخواست ارباب رجوع  امکان پرسش و پاسخ کاربران برای هر خدمت  ثبت شکایات و پیشنهادات و انتقادات در خصوص هر خدمت و دریافت کد رهگیری جهت پیگیری  امکان آپلود مدارک ارباب رجوع هنگام ثبت خدمت  امکان نظر سنجی پس از دریافت هرخدمت • بخش فرمساز:  تعریف فرم معمولی یا فرم نظرسنجی  تعریف هرنوع فرم سازمانی (دارای متغیرهای عددی ، رشته ای ، منطقی ، آبشاری، دکمه، لیست ، تاریخ ، زمان ، گروه ، عنوان ، موقعیت مکان ، لینک نرم افزار ، بارگذاری فایل ، تصویر و ...)  تعریف فیلد برای هریک ازعناصر فرم برای ارتباط با هرنرم افزار  استخراج دیتا از هریک از فرمها  دارای قابلیت جهت ارتباط با هرسامانه ای  دارای قابلیت تنظیم پارامترهای فیلدهای فرم • تعریف خدمت :  تعریف قوانین و مقررات خدمت  تعریف شناسنامه خدمت  تعیین استعلامات خدمت  تعیین هزینه و زمان  تعیین لینک های لازم برا ی سامانه های مرتبط با خدمت  قابلیت آپلود فایل های لازم هر خدمت  فرآیند ساز خدمت  تعریف گردش کار  قراردادن فرمهای تعریف شده در گردش کار  ارتباط گردش کار با چارت سازمانی  تعیین سطح دسترسی به فرمها ( خواندن /نوشتن یا هردو)  قابلیت امضا(کارشناس سازمان)  تعیین ارجاع به روشهای خودکار/دستی/شرطی  فرآیندهای مشروط درتمام مراحل  قابلیت تعویض پست سازمان در گردش کار  سهولت بهره برداری  عدم محدودیت در بکارگیری فرمها و گردش کار • ارایه گزارشات :  ارائه گزارشات تحلیلی متنوع بر اساس خدمات / درخواست ها / پست سازمانی / بازه ی زمانی / وضیعت درخواستها و....  ارزیابی خدمات ارایه شده برای هر خدمت و هرشخص  ثبت رویدادهای سیستم در بخش راهبر سیستم / پرسنل/ شهروند  گزارش رویدادهای کارتابل پرسنل (زمان ارایه ی خدمات : عالی / خوب / متوسط / ضعیف)  گزارش خدمات ارایه شده با تاخیر  هشدار خدمات با تاخیر در کارتابل با رنگ قرمز • تعریف چارت سازمانی :  امکان تعریف چارت سازمانی در حوزه های مختلف با پست سازمانی مختلف و افراد مختلف  امکان تعریف چندین زیرمجموعه برای هر پست سازمانی  وجود بخش ثبت رویداد سیستم در قسمت چارت سازمانی • پنل مدیریت :  شامل داشبورد / گزارش درخواستها / کارتابل درخواستها / طراحی فرم / ویرایش فرم / نقش ها / پیشنهادات و انتقادات / پرسش و پاسخ / تعیین سطح دسترسی کاربران با توجه به سیاست های سازمانی و ... • پنل پیام :  قابلیت ارسال پیام الکترونیک به شهروند(هرنوع پیامی)  قابلیت ارسال پیام کوتاه به شهروند در گردش کار • تنظیمات سامانه :  قابلیت تغییر محتوای صفحه شهروند  تغییر پیامها  تغییر مشخصات سازمانی  تنظیم ارتباط با سامانه ی پیام کوتاه  تنظیم نقشه • نقشه :  قابلیت آپلود نقشه با لایه های GIS  نمایش نقشه با لایه ها  جستجو بر روی نقشه  قابلیت انتخاب یک شی روی نقشه  مشاهده اطلاعات عارضه های روی نقشه • گوشی همراه :  قابلیت نصب و اجرا بر روی گوشیهای با سیستم عامل اندروید و آیفون  ارتباط با دوربین و ضبط صدای گوشی جهت ارسال مستندات  امکان استفاده سامانه برروی گوشیهای هوشمند  سازگار با انواع مختلف صفحه نمایش گوشی همراه • لازم به ذکر است در بسیاری از قسمتهای نرم افزار سعی شده که آیتم ها به صورت پارامتریک قرار بگیرد تا امکان بومی سازی ساده تر باشد. • دارا بودن بخش ثبت رویداد سیستم • دریافت نظرات ارباب رجوع • قابلیت تعامل الکترونیکی از طریق پیامک در مراحل مختلف انجام خدمت • ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای هر کاربر سازمانی • تعریف امضاء الکترونیک برای هر کاربر سازمانی • تععین سطح دسترسی به فرم ها مختص هر خدمت • با قرارگیری این سامانه در سازمانها مراجعات ارباب رجوع تقریبا از بین میرود • از ازدحام و سردرگمی ارباب رجوع در سازمانها کاسته میگردد • هزینه و زمان رسیدن ارباب رجوع به نتیجه درخواست کاهش یافته و روند بررسی ها سریع خواهد بود