راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی در سازمان برنامه و بودجه استان البرز

پیگیری و دریافت مطالبات شهرداری ها از بدهکاران
1398/03/20
راه اندازی سامانه میز خدمت در اداره کل راه ، مسکن و شهرسازی استان همدان
1398/03/20
راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی در سازمان برنامه و بودجه استان البرز

طی جلسه با مسوولین محترم سازمان برنامه و بودجه استان البرز و بررسی نحوه راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی و آماده سازی پیش نیاز های اولیه، نصب و راه اندازی سامانه انجام شدو نحوه اجرا و ورود اطلاعات در پنل اولیه سامانه (پنل مدیریت)توضیح داده شد.که در این پنل با توجه به شناسه های خدمت و مواردی چون واحد سازمانی،عنوان خدمت، مدت زمان خدمت و…قرار میگیرد و که ارباب رجوع میتواند درخواست های خود را در سامانه میزخدمت الکترونیکی با انتخاب شناسه خدمت و مراحل ثبت به سازمان ارسال کند و با استفاده از کد پیگیری روند کار خود را در سازمان مطلع شود.

خلاصه ای از امکانات سامانه در زیر قرار گرفته شده است

قابلیت پذیرش درخواست خدمت ارباب رجوع
2- دسترسی به کلیه خدمات ارباب رجوع تنها از طریق یک سامانه
3- ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان صدور پاسخ خدمت
4- ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست ارباب رجوع
5- امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار درخواست ارباب رجوع
6- قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع درمراحل مختلف انجام خدمت
7- ارائه بسته الکترونیکی اطلاع رسانی برای خدمات قابل ارائه توسط سازمان
– لازم به ذکر است که هر شناسه خدمت با تمام ایتم های مختص خود و لینک های لازم و یا آپلود فایلها انجام میگیرد که شامل :قوانین ،شناسنامه خدمت ، استعلامات ، مراحل گردش کار،مسئولین ارائه خدمت و سایر آیتم های موجود جهت ثبت آن خدمت میباشد
8- امکان آپلود مدارک ارباب رجوع به همراه ثبت خدمت
9- قابلیت ارائه گزارشات تحلیلی متنوع براساس خدمات ، درخواستها ، مسئولین خدمات و …
10- دریافت نظرات ارباب رجوع
11- قابلیت ارائه پاسخ خدمت درخواست شده توسط ارباب رجوع به صورت الکترونیکی
12- قابلیت تعریف پرسنل سازمان
13- ایجاد یوزرنیم و پسورد برای هر فرد سازمانی
14- تعریف سطوح دسترسی متفاوت با توجه به سیاست های سازمانی برای کاربران سامانه و نرم افزار
15- ارائه جعبه سیاهی از عملکرد کاربران در زمانها ی مورد استفاده از نرم افزار
16- قابلیت تعریف چارت سازمانی
17- قابلیت ثبت شکایات و دریافت کد رهگیری جهت پیگیری شکایت ثبت شده
18- قابلیت ثبت پیشنهاد در خصوص هر واحد سازمانی و شناسه خدمت هر واحد سازمانی

19- قابلیت ثبت پیشنهادات در خصوص پیش نویس قوانین ثبت شده در ری سایت سازمانهای ذیربط
20- دارا بودن پنل مدیریت جهت انجام تنظیمات مربوط به خدمات ، رهگیری درخواستها ، سطوح دسترسی پرسنل به فرم ها
21- تعریف قوانین و مقررات مربوط به هر خدمت ، پرسنل مسئول هرخدمت، هزینه و زمان ،مراحل گردش کارو تمامی آنچه در بسته اطلاع رسانی در خدمات موجود میباشد .
22- لازم به ذکر است در بسیاری از قسمتهای نرم افزار سعی شده که آیتم ها به صورت پارامتریک قرار بگیرد تا امکان بومی سازی ساده تر باشد.
– با قرارگیری این سامانه در سازمانها مراجعات ارباب رجوع تقریبا از بین میرود
– از ازدحام و سردرگمی ارباب رجوع در سازمانها کاسته میگردد
– هزینه و زمان رسیدن ارباب رجوع به نتیجه درخواست کاهش یافته و روند بررسی ها سریع خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *