برگزاری جلسه معرفی نرم افزار اداری کارگزینی در شرکت کارخانجات تولیدی و صنعتی ویستر
1397/11/24
برگزاری جلسه معرفی سامانه میز خدمت الکترونیکی در سازمان تعاونی روستایی کل کشور
1397/11/24

مزایای استفاده از میز خدمت الکترونیکی

یکپارچه کردن خدمات و سهولت ارائه خدمات به ارباب رجوع، اصلی ترین ضرورت استفاده از میز خدمت الکترونیکی می باشد. همچنین از این جهت که مشتریان (یا همان ارباب رجوع) همیشه از طریق اینترنت و یا دستگاه های هوشمند خود می توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند مزیت بزرگی به حساب می آید. با هم برخی از این مزایا و ضرورت ها را بررسی می کنیم.

یکپارچه کردن خدمات برای سهولت ارباب رجوع

ایجاد لینک و صفحات شلوغ، متون کم کاربرد، رابط کاربری و تجربه کاربری نامطلوب، عدم دسترسی مناسب به بخش های مختلف سامانه ها تنها بخشی از مواردی است که موجب عدم استفاده بهینه از پورتال سازمانی و سایت های زیرمجموعه آن می شود. یکی از اساسی ترین راهکارهایی که موجب سهولت کاربر در پورتال سازمانی می شود استفاده از میزخدمت الکترونیکی می باشد. افزون بر این، یکپارچه کردن خدمات تحت عنوان میز خدمت الکترونیکی، کاهش مراجعات مردمی به سازمان ها را به دنبال خواهد داشت.

کاهش مراجعات حضوری و به دنبال آن کاهش هزینه ها

مراجعات و درخواست های حضوری ارباب رجوع، در هر سازمان یا شرکت دولتی امری بدیهی است. در برخی سازمان ها به تناسب نوع کار خود ارباب رجوع بیشتری داشته و برخی نیز ارباب رجوع کمتری دارند. اما هرچه خدمات الکترونیکی تر باشد، هم شرکت ها و سازمان های دولتی هزینه های کمتری را خواهند پرداخت و هم ارباب رجوع بدون مراجعه حضوری می تواند درخواست های خود را از راه دور و از طریق اینترنت و دستگاه های هوشمند برطرف سازد. مزیت بزرگی که میزخدمت الکترونیکی ایجاد می کند، کاهش هزینه ها و کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع به سازمان ها و شرکت های دولتی می باشد.

سهولت ارائه خدمات توسط سازمان ها و شرکت های دولتی

شرکت های دولتی با وجود میز خدمت الکترونیکی می توانند در زمان کوتاه تری خدمات خود را ارائه کنند. همچنین استفاده از فرم های الکترونیک و هوشمند که قابلیت پیگیری (برای مثال با کد پیگیری) دارند موجب سهولت این موضوع خواهد شد. ارائه خدماتی که در بخش های مختلف با دسترسی های دشوار، به جز سردرگمی ارباب رجوع، نیاز به نیروی کار و زمان بیشتری برای ارائه خدمات خواهد داشت (هزینه هایی که به سازمان ها و شرکت های دولتی تحمیل می شود). بنابراین بهتر است سازمان ها و شرکت های دولتی از این خدمات استفاده کرده و هزینه های خود را کاهش دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *