نصب و راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی در سازمان برنامه و بودجه البرز
پیرو دستورالعمل اعلامی از سوی سازمان های اداری استخدامی و مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تمامی ادارات و سازمانها در خصوص راه اندازی نرم افزاری تحت عنوان میز خدمت الکترونیکی، به منظور تسریع در امورات شهروندان و مراجعات غیر حضوری که با هماهنگی و مذاکره با مسوول محترم انفورماتیک سازمان برنامه و بودجه البرز جناب آقای مهندس نوری و معرفی سامانه میز خدمت الکترونیکی در آن سازمان، سامانه میز خدمت الکترونیکی تایید و در مرحله نصب و راه اندازی قرار گرفت.که در این راستا امکانات سامانه میز خدمت الکترونیکی در زیر قرار داده شده است:
امکانات سامانه میز خدمت شرکت راهبر رایان ماد :
آدرس سامانه: IP 91.98.20.25:7001
- قابلیت پذیرش درخواست خدمت ارباب رجوع
- دسترسی به کلیه خدمات ارباب رجوع تنها از طریق یک سامانه
- ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان صدور پاسخ خدمت
- ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست ارباب رجوع
- امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار درخواست ارباب رجوع
- قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع درمراحل مختلف انجام خدمت
- ارائه بسته الکترونیکی اطلاع رسانی برای خدمات قابل ارائه توسط سازمان
- لازم به ذکر است که هر شناسه خدمت با تمام ایتم های مختص خود و لینک های لازم و یا آپلود فایلها انجام میگیرد که شامل :قوانین ،شناسنامه خدمت ، استعلامات ، مراحل گردش کار،مسئولین ارائه خدمت و سایر آیتم های موجود جهت ثبت آن خدمت میباشد
- امکان آپلود مدارک ارباب رجوع به همراه ثبت خدمت
- قابلیت ارائه گزارشات تحلیلی متنوع براساس خدمات ، درخواستها ، مسئولین خدمات و …
- دریافت نظرات ارباب رجوع
- قابلیت ارائه پاسخ خدمت درخواست شده توسط ارباب رجوع به صورت الکترونیکی
- قابلیت تعریف پرسنل سازمان
- ایجاد یوزرنیم و پسورد برای هر فرد سازمانی
- تعریف سطوح دسترسی متفاوت با توجه به سیاست های سازمانی برای کاربران سامانه و نرم افزار
- ارائه جعبه سیاهی از عملکرد کاربران در زمانها ی مورد استفاده از نرم افزار
- قابلیت تعریف چارت سازمانی
- قابلیت ثبت شکایات و دریافت کد رهگیری جهت پیگیری شکایت ثبت شده
- قابلیت ثبت پیشنهاد در خصوص هر واحد سازمانی و شناسه خدمت هر واحد سازمانی
- قابلیت ثبت پیشنهادات در خصوص پیش نویس قوانین ثبت شده در ری سایت سازمانهای ذیربط
- دارا بودن پنل مدیریت جهت انجام تنظیمات مربوط به خدمات ، رهگیری درخواستها ، سطوح دسترسی پرسنل به فرم ها
- تعریف قوانین و مقررات مربوط به هر خدمت ، پرسنل مسئول هرخدمت، هزینه و زمان ،مراحل گردش کارو تمامی آنچه در بسته اطلاع رسانی در خدمات موجود میباشد .
- لازم به ذکر است در بسیاری از قسمتهای نرم افزار سعی شده که آیتم ها به صورت پارامتریک قرار بگیرد تا امکان بومی سازی ساده تر باشد.
- با قرارگیری این سامانه در سازمانها مراجعات ارباب رجوع تقریبا از بین میرود
- از ازدحام و سردرگمی ارباب رجوع در سازمانها کاسته میگردد
- هزینه و زمان رسیدن ارباب رجوع به نتیجه درخواست کاهش یافته و روند بررسی ها سریع خواهد بود.