جلسه معرفی و دمو سامانه میز خدمت الکترونیکی در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین
1397/07/24جلسه دموسامانه میز خدمت الکترونیکی در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور
1397/07/24
امکانات میز خدمت الکترونیکی:
سامانه میز خدمت الکترونیکی شامل دو فاز نرم افزاری و وب بیس میباشد که قسمت soft ware در شهرداری ها در قسمت میز خدمت نصب میگردد و درخصوص در خواستهای از ارباب رجوع که نیازی به حضور فیزیکی ارباب رجوع نمیباشد میتواند به کار گرفته شود.
ارباب رجوع همچنین میتواند بدون مراجعه به میز خدمت و تنها با مراجعه به وب گاه میز خدمت الکترونیکی اقدام به ثبت در خواستهای خود نماید.
با توجه به اینکه ارباب رجوع در سامانه امکان attach کردن فایلهای مورد نیاز در خواست را دارد بنابراین میتواند بدون مراجعه به واحد های سازمانی مستندات خود را جهت دریافت خدمت ارسال نماید.
در صورت مراجعه حضوری ارباب رجوع به میز خدمت موجود در سازمان کاربر میز خدمت در خواست ارباب رجوع را ثبت نموده و به واحد های سازمان ارسال مینماید و فیش پیگیری را تحویل ارباب رجوع میدهد.
ارباب رجوع در زمان تعیین شده در فیش مراجعه نموده و نتیجه را از همان میز خدمت دریافت مینماید.
بنابراین
-
عدم تجمع ارباب رجوع درسازمانها نیازی به اتلاف وقت ارباب رجوع جهت پیگیری یک درخواست نیست و ارباب رجوع میتواند در زمانهای استراحت و یا حتی در منزل به بررسی و پیگیری روند درخواست خود بپردازد
-
احتمال مفقود شدن اسناد پرونده ارباب رجوع به شدت کاهش می یابد
-
امکان تعریف چارت سازمانی
-
فرم داشتبرد شهروندان
-
امکان تعریف این سامانه برای ادارات و سازمانهای متفاوت که با ارباب رجوع در ارتباط میباشند
-
ارباب رجوع با کمترین هزینه میتواند ازوضعیت درخواست خود مطلع گردد این کاربا سامانه اس ام اس انجام میگیرد
-
با توجه به این که عملیات ثبت درخواست ها و نامه های اداری در سامانه به صورت الکترونیکی صورت میگیرد بنابراین کاهش هزینه هم خواهیم داشت.
-
امکان پیگیری لحظه به لحظه یک درخواست میسر میباشد.
-
اطلاع رسانی به ارباب رجوع درخصوص اتمام کار روی درخواست و دریافت نتیجه نهایی.
-
قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند
-
اطلاع رسانی شفاف درباره هر یک از خدمات ارایه شده در میز خدمت الکترونیکی و میز خدمت حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارایه شکایت و پیگیری و مسوول اصلی ارایه خدمت.
-
امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال. الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع.
-
انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارایه خدمت.
-
قابلیت ارایه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی.
-
ارایه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارایه شده.
-
امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع.
-
نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارایه شده در میز خدمت.