سامانه حقوق و دستمزد شرکت راهبر رایان ماد جهت محاسبه حقوق و دستمزد شرکتها ، سازمانها و ادارات دولتی در حوزه پرسنل کارمندی و کارگری در 3 بخش طراحی و پیاده سازی شده است که این 3 بخش به شرح ذیل می باشد :
امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد
– بخش اطلاعات پایه
- فرم تعریف پاراکدها
- فرم تعریف پارامترهای اولیه
- فرم تعریف شرکت
- فرم تعریف مراکز هزینه
- فرم مشاغل بیمه
- فرم تعریف کارگاه
- فرم اطلاعات مودیان مالیاتی
- فرم جدول مالیاتی سالانه
- فرم ماشین حساب مالیاتی
- فرم فرمول نویسی عوامل کارکرد
- فرم تعریف عوامل کارکرد
- فرم چارت سازمانی
– بخش ورود اطلاعات
- فرم اطلاعات پرسنلی
- فرم آرشیو مستندات پرسنلی
- فرم اطلاعات استخدامی
- فرم اطلاعات قرارداد و حکم کارگزینی
- فرم مشاهده سوابق حکم پرسنلی
- فرم ثبت گروهی حکم کارگزینی
- فرم ثبت کارکرد و مرخصی
- فرم سوابق کارکرد و مرخصی پرسنل
- فرم محاسبه کارکرد پرسنلی
- فرم سوابق کارکرد پرسنلی
- فرم محاسبه حقوق و دستمزد
- فرم سوابق حقوق و دستمزد
- فرم مدیریت وام و صندوق پس انداز
- فرم ثبت معوقات پرسنلی و نمایش معوقات هر آیتم کارکرد در فیش حقوقی
3- بخش عملیات
- عملیات شروع ماه جدید و کپی کارکردها
- فعال و غیر فعال کردن ماه و سال
- تراز حقوق و دستمزد
- مابه التفاوت احکام پرسنلی نسبت به دوره گذشته
4- بخش گزارشات
- گزارش ساز
- گزارشات جامع و پیشرفته
- دریافت گزارش تفکیکی از هر نوع آیتم پرداخت و کسورات
- گزارش سند حسابداری حقوق و دستمزد
- گزارش اطلاعات پرسنلی
- گزارش اطلاعات استخدامی
- گزارش کارکرد و مرخصی
- گزارش لیست حقوق
- گزارش بیمه تامین اجتماعی ، بیمه تکمیلی ، بیمه عمر
- گزارش مالیات
- چاپ فیش حقوقی
- گزارش تراز حقوق و دستمزد
- گزارش مساعده
- گزارش کل پرداختی ها به تفکیک
- گزارش کل کسورات به تفکیک
- گزارش عیدی و سنوات
- گزارش پاداش
- گزارش لیست های متفرقه
- گزارش وام و صندوق
- گزارش اقساط
- گزارش لیست حقوق منفی
5- بخش تنظیمات
- مدیریت گروههای کاربران
- مدیریت کاربران
- جعبه سیاه نرم افزار
- تنظمیات جامع
- ارتباط با نرم افزاری اداری و کارگزینی
- ارتباط با نرم افزار حسابداری
- تعریف مشخصات امضاء کنندگان
6- بخش تهیه دیسکت
- تهیه دیسکت بانک
- تهیه دسکت بیمه
- تهیه دیسکت مالیات
امکانات سامانه تحت وب ثبت کارکرد و مرخصی
- ثبت و کنترل کارکرد و مرخصی پرسنل توسط مدیر سازمان
- ثبت کارکرد پرسنل هر واحد توسط مسول هر واحد
- کپی کارکردها از ماه قبل به ماه جاری
- ثبت گروهی کارکردها
- گزارش لیست کارکردها
- گزارش لیست کارکردها به تفکیک هر واحد
- گزارش سوابق کارکرد هر پرسنل
امکانات سامانه فیش حقوقی و احکام کارگزینی
- مشاهده مشخصات پرسنلی و استخدامی
- مشاهده فیش حقوقی سال و ماه جاری
- مشاهده فیش به تفکیک سال و ماه
- مشاهده لیست احکام کارگزینی
- مشاهده آخرین حکم کارگزینی
- دانلود حکم کارگزینی
صفحه ی ورود:
صفحه ی ورود به نرم افزار حقوق و دستمزد را در تصویر مشاهده میکنید که در گوشه ی سمت چپ شماره ورژن نرم افزار نوشته شده است. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و انتخاب نقشی که متناسب با ان نام کاربری است وارد سیستم میشویم.
صفحه ی اول نرم افزار :
بعد از ورود به نرم افزارصفحه ای مطابق تصویر فوق باز میشود که یک منو در سمت راست آن قرار دارد . سال و ماه مدنظر را که میخواهیم دیتا وارد یا استخراج کنیم ، از منوی سال و ماه موجود در سمت چپ صفحه انتخاب میکنیم. نام کارگاه و مرکز هزینه های تعریف شده نیز در پایین منو قابل مشاهده و تنظیم میباشد.
جدول مالیاتی :
هر ساله میتوانیم جدول مالیاتی سالانه خود را از طریق این سیستم تعریف کنیم. ازدکمه ی جدید پایین صفحه برای تعریف مورد جدید استفاده میکنیم و بعد از تعریف مورد جدید بر روی دکمه ی ثبت کلیک میکنیم. همه ی موارد امکان ویرایش را نیز دارند . حتی میتوان جدول مالیاتی سالانه را به سال جدید کپی کرد.
بخش فرمول نویسی :
نرم افزار طراحی شده پارامتریک میباشد. میتوانیم تمامی فرمول های مورد نیاز سامانه را در این قسمت وارد کنیم . امکان ویرایش هر فرمول نیز وجود دارد.
فرم تعریف عوامل کارکرد:
در این قسمت می توانید آیتم های پرداخت کارکرد و آیتم های کسورات کارکرد را برای آیتم های کارمندی و کارگری به تفکیک تعریف کنید.
ایجاد چارت سازمانی :
ادمین نرم افزار باید چارت سازمانی موجود در سازمان را بر اساس مسئول واحد و زیر مجموعه هایش تعریف کند.
از منوی سمت راست صفحه اول نرم افزار بر روی فرم اطلاعات پرسنل کلیک کنید. فرمی مطابق تصویر را مشاهده میکنید که در این قسمت بایستی برای هر پرسنل اطلاعات پرسنلی که شامل اطلاعات بیمه ، تماس ، ثابت های کارکرد و… را بطور دقیق وارد کنیم. برای ثبت نام پرسنل جدید از گزینه جدید اتفاده میکنید همچنین اگر پرسنلی غیرفعال شود از گزینه ی لیست سیاه استفاده میکنیم . این در حالیست که پرسنل لیست سیاه امکان بازگردانی به لیست پرسنل را دارند.
فرم لیست کارکرد :
از منوی بالای صفحه ثبت لیست کارکرد ماهیانه را انتخاب کنید . در این لیست کارکرد ماهیانه پرسنل را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ذخیره لیست کلیک کرده و در نهایت بر روی گزینه ی انتقال به لیست کارکرد کلیک کنید. همچنین میتوانید لیست کارکرد را با دیتاهایش به ماه اینده کپی کنید.
فرم کارکرد پرسنل :
بعد از ثبت لیست کارکرد از منوی صفحه ی اول نرم افزار فرم کارکرد پرسنل را باز کنید. صفحه ای مطابق تصویر باز میشود. در این قسمت بر روی پردازش گروهی کارکرد کلیک کنید .
فرم محاسبه حقوق و دستمزد :
بعد از پردازش گروهی کارکرد ، از منوی صفحه ی اول بر روی فرم محاسبه حقوق دستمزد کلیک کنید و بر روی محاسبه ی گروهی حقوق و دستمزد کلیک کنید .اکنون حقوق تمامی پرسنل پردازش و محاسبه شده میباشد روی اسم هر پرسنل کلیک کنید میتوانید محاسبات حقوق آن فرد را با جزئیات مشاهده کنید.
فرم بدهکاری و وام :
یکی از بخش ها و فرمهای اصلی نرم افزار حقوق و دستمزد ، فرم وام و بدهکاریها می باشد.در این نرم افزار شما می توانید به پرسنل خود وام بدهید و ماهانه از حقوق آن کسر نمایید.
مهم ترین قابلیت های فرم وام و بدهکاری:
- کسر اتوماتیک اقساط
- صدور دفترچه اقساط براساس مبلغ وام و تعداد اقساط
- تغییر مبلغ قسط و یا عدم کسر قسط در یک ماه
- نمایش لیست بدهکاران به تفکیک براساس کد تفصیلی در سند حسابداری
- تهیه گزارشات متنوع مثل گزارش لیست وام و بدهکاری ، گزارش لیست اقساط ، گزارش پرسنل به تفکیک وام و بدهکاری
- مغایرت گیری از طریق گزارشات وام و بدهکاری با لیست کارکرد
- مغایرت گیری از طریق گزارشات وام و بدهکاری با لیست سند حسابداری.
مدیریت معوقات :
در این نرم افزار میتوانید معوقات را ثبت و محاسبه کنیم.
ما به تفاوت احکام :
در این نرم افزار میتوانیم ما به تفاوت احکام را بررسی کنیم.
فرم تراز حقوق و دستمرد :
در این بخش یک فرم و گزارش تحت عنوان تراز حقوق و دستمزد طراحی شده است که یک مدیر مالی می تواند از این بخش نیز میزان پرداختی ها و کسورات به تفکیک هر آیتم پرداخت و کسور را به صورت سرجمع ببیند.
مهم ترین قابلیت های فرم تراز حقوق و دستمزد :
مغایرت گیری از طریق فرم تراز حقوق و دستمزد با لیست حقوق و دستمزد و سند حسابداری و همچنین پی بردن به مغایرت و علت آن
لیست حقوق کارگری و کارمندی :
در این نرم افزار میتوانید لیست حقوق کارمندی و کارگری را به تفکیک گزارش گیری کنید که امکان چاپ نیز دارد . امضای الکترونیک پرسنل سازمان مورد نظر نیز انتهای گزارش قابل مشاهده میباشد.
فیش حقوق :
در این قسمت فیش حقوق هر پرسنل را میتوانیم ببینیم که لوگوی سازمان در گوشه راست بالا قرار میگیرد.
سند حسابداری :
بدون شک یکی از بزرگترین چالش های یک سازمان دولتی و یا خصوصی تهیه سند حسابداری حقوق و دستمزد می باشد و ثبت سند در نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد از اصلی ترین اسناد ثبتی در حسابداری است کهدر پایان هر ماه به عنوان آخرین سند ثبت می گردد.
مهم ترین قابلیت های صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد:
گزارش ساز :
از منوی بالای صفحه آیتمی تحت عنوان گزارش ساز مشاهده میکنید. در این قسمت هر نوع گزاشی برای کل پرسنل یا به تفکیک گروه یا برای بخشی از پرسنل با توجه به سال و ماه مورد نظر میتولنید خروجی بگیرید.
گزارش های نرم افزار :
در قسمت گزارشات نیز نوع گزارش درخواستی(فیش حقوق،بیمه، مالیات و…) را انتخاب میکنیم و براساس نوع استخدامی،مرکز هزینه، واحد و… میتوانیم از گزارش خروجی بگیریم
ارتباط نرم افزار حقوق و دستمزد با نرم افزار کارگزینی :
نرم افزار حقوق دستمزد راهبررایان ماد میتواند با نرم افزار کارگزینی نیز ارتباط برقرار کند و احکام را از آن نرم افزار بخواند و در محاسبه حقوق اعمال کند.
سامانه ورود فیش حقوقی :
هر پرسنل سازمان با کدملی و رمز عبور مخصوص به خود میتواند وارد کارتابل خود شود و فیش حقوقی و احکام مختص خود را مشاهده و چاپ بگیرد.
لیست کارکرد ها :
همچنین مسئول واحدها میتوانند کارکرد زیرمجموعه های خود را از طریق این سامانه ثبت کنند و همچنین مسئول اداری نیز میتواند کارکردهای ثبت شده را در این سامانه مشاهده و تایید نهایی کند.
صفحه ی ثبت کارکرد مطابق تصویر بالا میباشد مسئول مربوطه باید ایتم های مربوطه را برای هر پرسنل تکمیل نماید.
همچنین در این سامانه امکان ثبت کارکرد گروهی نیز وجود دارد برای مثال میتوانید برای تمامی پرسنل 30 روز کارکرد ثبت کنید.
هر پرسنل با ورود به کارتابل خود میتواند اطلاعات پرسنلی خود را مشاهده کند.
امکان مشاهده ی فیش حقوقی و چاپ آن را برای هر پرسنل در هر زمان ممکن ساخته است.
همچنین هر فرد میتواند احکام مربوط به خود را مشاهده کند و چاپ بگیرد.امکان جستجو از طریق شماره حکم و تاریخ نیز وجود دارد.