بخشنامه مهم سازمان اداری و استخدامی درباره دورکاری کارمندان

بخشنامه مهم سازمان اداری و استخدامی درباره دورکاری کارمندان
1398/12/19
آشنایی با امضای الکترونیک (دیجیتال)
1398/12/19

بخشنامه مهم سازمان اداری و استخدامی درباره دورکاری کارمندان

سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه ای به دستگاه اجرایی برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع ابلاغ کرد بر اساس ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه ها به شکل دورکاری بلامانع است.

در این بخشنامه که به تمام دستگاه اجرایی ابلاغ شده امده است که دستگاه ها باید لوازم بهداشتی(ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده) برای تمام کارکنان خود فراهم کند.

همچنین مطابق این بخشنامه برگزاری همایش، نشست های تخصصی، برنامه های تخصصی ممنوع است.

تمام مکاتبات بین دستگاه ها ادارات تابعه از طریق سامانه میزخدمت انجام شود و علاوه بره آن دستگاه ها باید امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان را فراهم کند. شرکت راهبر رایان ماد در راستای این دستور سامانه ای با عنوان سامانه میزخدمت تحت وب اماده کرده است که قابلیت دورکاری برای سازمان ها را فراهم میکند.

 

 

 

 

 

 

 

 

امکانات سامانه میزخدمت با قابلیت دورکاری

  • قابلیت پذیرش درخواست خدمت ارباب رجوع
  • دسترسی به کلیه خدمات ارباب رجوع تنها از طریق یک سامانه
  • ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان صدور پاسخ خدمت
  • ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست ارباب رجوع
  • امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار درخواست ارباب رجوع
  • قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع درمراحل مختلف انجام خدمت
  • ارائه بسته الکترونیکی اطلاع رسانی برای خدمات قابل ارائه توسط سازمان
  • لازم به ذکر است که هر شناسه خدمت با تمام ایتم های مختص خود و لینک های لازم و یا آپلود فایلها انجام می گیرد که شامل :قوانین ،شناسنامه خدمت ، استعلامات ، مراحل گردش کار، مسوولین ارایه خدمت و سایر آیتم های موجود جهت ثبت آن خدمت می باشد
  • امکان آپلود مدارک ارباب رجوع به همراه ثبت خدمت
  • هدایت ارباب رجوع در خصوص فرمهای هر خدمت که میبایست قبل از دریافت خدمت آنها را تکمیل نموده و بارگذاری نماید براسا س شناسه  و نام خدمت
  • قابلیت ارائه گزارشات تحلیلی متنوع براساس خدمات ، درخواستها ، مسئولین خدمات و …
  • ارائه داشبورد میزخدمت جهت مدیریت هرچه بهتر خدمات پاسخ داده شده و پاسخ داده نشده
  • دریافت نظرات ارباب رجوع
  • قابلیت ارائه پاسخ خدمت درخواست شده توسط ارباب رجوع به صورت الکترونیکی
  • قابلیت تعریف پرسنل سازمان
  • ایجاد یوزرنیم و پسورد برای هر فرد سازمانی
  • تعریف سطوح دسترسی متفاوت با توجه به سیاست های سازمانی برای کاربران سامانه در سطح فرم ها و دکمه ها
  • قابلیت تعریف چارت سازمانی
  • قابلیت ثبت شکایات و دریافت کد رهگیری جهت پیگیری شکایت ثبت شده
  • قابلیت ثبت پیشنهاد در خصوص هر واحد سازمانی و شناسه خدمت هر واحد سازمانی
  • قابلیت ثبت فرم نظر سنجی استاندارد
  • مدیریت و بررسی پیامک های اراباب رجوع و مشاهده آنها توسط admin سیستم
  • قابلیت ثبت پیشنهادات در خصوص پیش نویس قوانین ثبت شده در روی سایت سازمانهای ذیربط
  • دارا بودن پنل مدیریت جهت انجام تنظیمات مربوط به خدمات ، رهگیری درخواستها ، سطوح دسترسی پرسنل به فرم ها
  • تعریف قوانین و مقررات مربوط به هر خدمت ، پرسنل مسئول هرخدمت، هزینه و زمان ،مراحل گردش کارو تمامی آنچه در بسته اطلاع رسانی در خدمات موجود میباشد .
  • لازم به ذکر است در بسیاری از قسمتهای سامانه سعی شده که آیتم ها به صورت پارامتریک قرار بگیرد تا امکان بومی سازی ساده تر باشد.
  • با قرارگیری این سامانه در سازمانها مراجعات ارباب رجوع تقریبا از بین می رود
  • از ازدحام و سردرگمی ارباب رجوع در سازمانها کاسته می گردد
  • هزینه و زمان رسیدن ارباب رجوع به نتیجه درخواست کاهش یافته و روند بررسی ها سریع خواهد بود.
  • از آیتم های جالب توجه در سامانه برقراری اتوماسیون درون سازمانی آن میباشد که در آن میتوان یک درخواست را درون سازمان با رعایت حدود و مقررات محرمانگی و یا سطوح سازمانی تحت وب به گردش درآورد
  • ارجاعات درون سازمانی ، نمایش گردش نامه درون سازمان ، امکان ارسال به چندین گیرنده ، تعریف امضاهای پرسنل سازمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *